#1 2008-05-30 13:18:32

Asgaroth

Administrator

11481661
Zarejestrowany: 2008-05-29
Posty: 76
Punktów :   
Poziom: 1
Profesja: Wojownik
Złoto: 1000
Statystyki: (s):6(z):4(sz):4(w):6(i):5
PD: 0/300

Podstawy

Tutaj znajdują się podstawy gry.

1.Każdy ma na początku 100 hp(punkty życia),i 20mp(punkty magii).
2.W grze za przedmioty i inne,płacimy złotem.
3.Każdy ma na początku 1000 złota
4.W grze obowiązują podstawowe prawa grawitacji(nie można skakać na 20 metrów,i lądować jak gdyby nigdy nic,latać(chyba że  ze specjalnym czarem,lub przedmiotem)
5.Wszystkie czynności w grze pokazujemy za pomocą animacji w programie pivot stickfigure animator.
6.Jeśli gdzieś jest pusty wątek(np las),i nikt jeszcze tam nie pisał-nie krępuj się,bądź pierwszy!
7.Przy każdej animacj(oprócz treningów)trzeba koniecznie podać animację w formacie .piv(Wchodzisz TU,lub na inny hosting plików,klikasz Wybierz,znajdujesz animację w postaci .piv,akceptujesz regulamin i klikasz wgraj plik)

8.Jeśli ilość klatek w animacji(np w walce) przekrocze 250,robi się nową(ale tylko wtedy,jeśli kolejne klatki będą jeszcze dorabiane).




Podstawy:



Jak grać?

Tutaj znajduje się kilka punktów jak grać.

1.Aby grać,trzeba mieć zainstalowany,darmowy i prosty w obsłudze program pivot stickfigure animator [Ściągnij program].Kilka poradników obsługi programu(stworzone przeze mnie,chronione prawami autorskimi): Poradnik obsługi programu część 1,Poradnik obsługi programu część 2,Poradnik obsługi edytora figur część 1,Poradnik obsługi edytora figur część 2


Walka


Regulamin walki:

1.Walka może odbyć się z wyposażeniem lub bez niego.
2.W walce jest określona liczba ciosów.Gracze na 1 lvlu(poziomie) mają po 2 ciosy.I tak co następny level liczba ciosów wzrasta.UWAGA!Jedno zaklęcie(np użycie zwoju/runy) zajmuje 2 ciosy!Umiejętności też!
3.Jeśli gracze walczą,to różnica między ich poziomami nie może wynosić więcej niż 2 lvle.


Walka to podstawa w tej grze.Walkę można prowadzić z potworami,i graczami.Najpierw omówię walkę z potworami.



Losuję odpowiednie potwory,z którymi będzie walczył gracz.Spokojnie,nigdy nie wybiorę potwora z którym gracz na danym poziomie nie może wygrać.
Jeśli potwory z którymi będzie walczył gracz są już wylosowane,zaczyna się walka.Gracz tworzy temat w danym wątku w którym napotkał potwora.W nazwie tematu MUSI znajdować się nick gracza,ilość i nazwa potworów/a.Potem gracz zaczyna walkę.Ściąga danego potwora,i robi animację ciosu lub kilku.W walce można używać umiejętności i magii.Lecz niektóre potwory są uodpornione na niektóre dziedziny magii,lub na niektóre umiejętności,a nawet na niektóre bronie.Dobra,przejdźmy dalej.Gdy gracz zrobi animację zapisuje ją w postaci piva i gifa.Piv hostuje i wysyła w postaci linku na forum,a gifa hostuje i wysyła  na forum w postaci zdjęcia.Potem animację ściągam ja(lub aktualny moderator danego forum) i dorabiam do niej atak potwora.Robię to samo co gracz(hostuję).Potem po 1 turze(ruchu gracza i potwora),podliczam HP i robię raport z tury.Gdy gracz zabije potwora,lub na odwrót,Robię raport z walki.W nim znajdują się informacje o walce,kto wygrał i co kto dostał/stracił.Potem temat zamykam i tak kończy się walka.
UWAGA!W walce może uczestniczyć więcej niż 1 gracz!(Jeśli walczący wyda zgodę na przyłączenie się do walki)



Dobra,teraz przejdźmy do walki gracza z graczem.


Walka gracza z graczem czyli inaczej PvP(Player vs Player) to prawie to samo co walka z potworem.Czyli:
Do walki PvP potrzeba przynajmniej 2 graczy i sędzi.Sędzią jestem ja,lub osoba przeze mnie wyznaczona.Gracze robią temat ,a w nazwie muszą się znajdować nicki gracza i sędzi(Np.550055(gracz 1) vs Silver(gracz 2)-Asgaroth(sędzia))Potem sędzia rzuca monetą i wylosowuje np.gracza 2.Więc gracz ten zaczyna robić animację ciosu/ów.Potem robi to samo co w walce z potworami(hostuje),i cios/y dorabia gracz 1.Sędzia podlicza hp i robi raport z tury.Itd...


Statystyki


Każdy ma własne statystyki.Statystyki są odpowiedzialne za np.możliwość noszenia poszczególnych broni. Statystyki to:(S)iła,(Z)ręczność,(Sz)ybkość,(W)ytrzymałość,(I)nteligencja.

Siła jest odpowiedzialna za atak.Nie ma wpływu na broń)(wzrasta 10% ataku za każdy punkt siły.l

Zręczność za celność,to znaczy jeśli ma się dużo zręczności,a obrażenia są np. 10-20 to postać będzie zadawała te większe(18-20).

Szybkość za ilość ciosów na turę.Wzrasta o 1 ruch za każdy punkt szybkości,każdy ma na początku 2 ruchy.

Wytrzymałość za ilość HP.Wzrasta 20 HP za każdy punkt wytrzymałości.

Inteligencja jest odpowiedzialna za manę.Wzrasta 10 many za każdy punkt inteligencji.


Tak więc statystyki można zdobyć na 3 sposoby.


Sposób 1:

Statystyki można zdobyć poprzez zdobywanie poziomów.Co każdy poziom Gracz ma do rozdania 2 punkty statystyk.Gracz może rozdać punkty w dowolne statystyki.


Sposób 2:


Statystyki można zdobyć poprzez trenowanie.Lecz to dosyć drogi sposób.


Sposób 3:

Statystyki można zdobyć też poprzez przedmioty.Niektóre z nich zwiększają statystykę kosztem drugiej,a niektóre zwiększają statystyki czasowo,a inne z nich na stałe,dopóki się je nosi.



Zbroja

Zbroja chroni przed ciosami.Przecierz żaden bohater nie chodzi w łachmanach!Zbroje często są wzmacniane magicznie,ale to dosyć drogie.Każda zbroja ma,oprócz punktów obrony, % ochrony.Jeśli ma np.20 % ochrony to w walce znaczy tyle,że jest 20 % na to ,że zbroja całkowicie obroni nas przed ciosem przeciwnika.Gdy będzie tak, że obrona zdarzy się wtedy,gdy akurat ,przeciwnik robi trafienie krytyczne, to trafienie krytyczne liczy się jako zwykły atak,przy czym broń traci 10% punktów stanu.:




Broń

Każdy dzielny wojownik musi mieć jakąś broń.Na początku gracz wybiera sobie nazwę posiadanej broni(nie powinna być zbyt heroiczna, jak "Legendarny księżycowy miecz",tylko na początku np. Długi stalowy miecz),i wpisuje ją w ekwipunku.Każda broń na początku posiada 6 ataku,i jest na pierwszym poziomie.Bronie mają punkty stanu,tzn. każda broń ma swoją wytrzymałość.Walka zabiera te punkty,ich ilość zależy od tego,czy często w walce używaliśmy tej broni.Gdy ilość punktów wytrzymałości spadnie do zera,broń jest nie do użytku.Aby móc jej znowu używać,trzeba iść do kuźni.W kuźni też możemy podwyższać poziomy broni.

Są 4 rodzaje broni:

-Sieczna (Miecze,topory)
-Obuchowa (Młoty,pałki)
-Kłująca (Piki,halabardy)
-Dystansowa (Łuki,kusze)

Oraz 2 typy broni do walki wręcz:


-Jednoręczna.
Bronie jednoręczne są lekkie,można się nimi szybko posługiwać,lecz zadają mniej obrażeń.

-Dwuręczna.
Bronie dwuręczne są ciężkie,niezbyt łatwo się nimi posługiwać,lecz zadają więcej obrażeń.

Niektórymi brońmi można zadać obrażenia krytyczne.Najczęściej są to bronie ulepszane stalą,amethystem.Gdy zdarzy się taka sytuacja,broń zadaje 3x razy więcej obrażeń niż normalnie.Jest także taka możliwość,ale tylko w kilku broniach, że zdarza się cios krytyczny 2 razy pod rząd, nazywa się to doublet.Dzięki temu,przy drugim trafieniu pod rząd,zadaje się 6x więcej obrażeń,tzn. jeśli broń ma 50 obrażeń,to przy doublecie będzie tak:pierwszy cios 150 obrażeń,a drugi 300,a to już nie jest mało.Gdy będzie tak, że trafienie krytyczne zdarzy się wtedy,gdy akurat przeciwnik obroni cios, to trafienie krytyczne liczy się jako zwykły atak,przy czym broń traci 10% punktów stanu.

Magia i Umiejętności

W grze istnieje magia,i każdy ma jakieś umiejętności.Magia i umiejętności dzielą się na żywioły:Ogień,woda,ziemia,powietrze,światło i mrok.



Magia dzieli się na dwie grupy.Zwoje i runy.Zwojów może używać każdy.Można ich użyć określoną ilość razy.Za to runy są dostępne tylko dla magów,i można ich używać nieskończenie wiele razy.Aby móc posługiwać się daną magią runów,trzeba mieć odpowiednią ilość many,oraz odpowiedni krąg danej magii,którego można się nauczyć.
Są magie na odległość(np kula ognia),jak i działające po dotknięciu(leczenie).


Umiejętności to już inna rzecz.Każda profesja ma własne umiejętności.Do umiejętności nie potrzeba many,lecz żeby ich używać należy się ich wyuczyć w szkołach,za opłatą.Umiejętności jednak wymagają określonego poziomu.Czyli że gracz na 1 poziomie nie będzie używał umiejętności od 20 poziomu.




Artefakty

Artefakty,to magiczne przedmioty,podnoszące statystyki,umożliwiające robienie różnych rzeczy(np.chwilowe latanie)

Artefakty można kupić,znaleźć lub dostać.

Niektóre artefakty umożliwiają rzucanie poszczególnych czarów.Lecz aby to zrobić trzeba się zwrócić z prośbą do alchemika,alby naładował artefakt magiczną mocą.


Doświadczenie

Na wyższy poziom można przejść gdy zbierze się odpowiednią ilość punktów doświadczenia(PD).PD zdobywa się za każdą wygraną walkę,i traci za każdą przegraną.Spis poziomów:

1-0 PD
2-500 PD
3-1200 PD
4- 2400PD
5-3600 PD
6-5100 PD
7-9500 PD
8-14000 PD
9-21000 PD
10-40000 PD
11-75000 PD
12-130000 PD
13-300000 PD
14-600000 PD
15-900000 PD
16-1400000 PD
17-3000000 PD
18-8000000 PD
19-12000000 PD
20-30000000 PD

Poziomów jak na razie jest tylko tyle.


Gdy zbierze się odpowiednią ilość PD,można awansować na kolejny poziom.

Za zabicie danego potwora,zdobywa się daną ilość PD.Po przegraniu walki,PD zmniejsza się o 10 %,i traci się jeden przedmiot który ma się przy sobie.
W walce z innym użytkownikiem także zdobywa się,i traci PD.Ilość PD otrzymanego za wygranie takiej walki zależy od różnicy poziomów.(Czyli jeśli o 2 i 3 poziom walczą,i 2 poziom wygra,to dostaje ileśtam % więcej PD niż gdzyby wygrał z równym sobie.Lecz jeśli 3 wygra z 2,dostaje mniej doświadczenia,niż gdyby walczył z 3 poziomem)

2 poziomy niżej: 1% PD
1 poziom niżej:5% PD
Równy poziom:10% PD
1 poziom wyżej:15% PD
2 poziomy wyżej:20%  PD


       {}
       {}
       {}
       {}
|-----{}-----|
|-------------|
      |S|
      |+|
      |T |
      |+|
      |I |
      |+|
      |C|
      |+|
      |K|
      |+|
      |H|
      |+|
      |E|
      |+|
      |R|
      |+|
      |O|
       \/

Ostatnio edytowany przez Asgaroth (2008-06-27 20:09:03)


http://img128.imageshack.us/img128/1609/avtkl4.gif

Witaj Goście !Na początku ma się 1000 złota.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
GotLink.plSkup laptopów warszawa